Цілі навчання
Навчання іноземної мови засобами вище зазначеного факультативного курсу передбачає практичне опанування учнями мовних та мовленнєвих умінь на рівні, достатньому для здійснення іншомовного спілкування в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні, читанні та письмі в типових ситуаціях. Оволодіння учнями іншомовним спілкуванням передбачає формування у них певного рівня комунікативної компетенції.
Мовленнєва та мовна компетенції
Основні мовленнєві вміння включають:
- уміння здійснювати усне спілкування в типових ситуаціях навчально-трудової, побутової та культурної сфер спілкування;
- уміння розуміти на слух основний зміст автентичних текстів;
- уміння зафіксувати та передати письмово необхідну інформацію.
Учні повинні засвоїти мовний та мовленнєвий матеріал як засіб оформлення або розуміння висловлювань у процесі спілкування на рівні, визначеному програмою з іноземних мов. Для цього учням необхідно зрозуміти і засвоїти комунікативні функції засобів спілкування для їх коректного вживання у відповідних мовленнєвих ситуаціях, уміти самостійно відбирати саме ті мовні і мовленнєві засоби, які є оптимальними для реалізації комунікативного наміру та адекватними в соціально-функціональному плані у сфері спілкування.
Соціокультурна та соціолінгвістична компетенція
- Уміння вибирати та використовувати мовленнєві форми для здійснення комунікативних намірів у конкретних ситуаціях.
- Уміння враховувати культурні особливості, правила вербальної та невербальної поведінки у типових ситуаціях спілкування.
Стратегічна компетенція
- Уміння вибирати ефективні стратегії для вирішення комунікативних завдань.
- Уміння самостійно здобувати та використовувати знання, планувати навчальний процес та оцінювати свої знання.
Загальнонавчальна компетенція
Уміння володіти стратегіями мовленнєвої діяльності, спрямованої на розв’язання навчальних завдань і життєвих проблем.
3. Обґрунтування змісту
Кінцевою метою факультативного курсу є розвиток здібностей та здатності учнів користуватись іноземною мовою для досягнення комунікативних цілей.
Поняття розглядаються як значення та загальні ідеї, які необхідні учням для спілкування. Вони поділяються на загальні та специфічні. Загальні поняття (наприклад: час, якість, тривалість, місцезнаходження тощо) можуть з'являтись у кожній темі. Специфічні поняття безпосередньо визначені певною темою (наприклад: школа, засоби масової інформації, подорожі тощо).
Функція мови розглядається як мета використання мовної одиниці у висловлюванні. У методиці навчання іноземних мов комунікативні функції, як правило, описуються як категорії поведінки (наприклад: прохання, дозвіл, привітання тощо). Згідно з принципом повторюваності функції можуть повторюватись у різних темах. Вчителі можуть віддавати перевагу тим чи іншим функціям на уроці в залежності від наявності навчальних матеріалів.
Функціональні показники визначаються для кожної функції. Функції, які можуть бути виконані в будь-якій розмові чи дискусії (наприклад: зміна теми розмови, пропозиція іншого погляду тощо) не приписуються до певних тем і можуть вживатись у будь-якій з них.
|